Menu

Registratie tickets, begeleider(s), trimschaatsen en meer

Beste schaatsliefhebber, het corona virus houdt de hele wereld bezig. Graag hadden we gezien dat het virus de wereld had verlaten voordat het schaatsseizoen is, maar helaas is dat niet zo. We zullen het seizoen dan ook helaas anders moeten beginnen, dan dat jullie van ons gewend zijn. 

Zo zou ieder persoon een ticket moeten hebben om de ijsbaan op te mogen. Dit geldt echter niet voor trimschaatsers en recreanten


Omtrent het coronaprotocol vanuit 050/Kardinge verwijzen we je graag naar deze link, hierbij wordt er iets verteld over de routing naar de ijsbaan en over het aantal personen. Het protocol staat niet vast en kan gewijzigd worden mocht er daartoe reden voor zijn.

 

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een aantal vragen omtrent Toegang, faciliteiten en Tickets. We verwachten dat deze lijst de komende tijd aangevuld zal worden, maar mochten er vragen zijn die niet in de lijst of in het protocol staat kan er een mail gestuurd worden naar tickets@knsbgroningen.nl. 


Toegang

Is er een mondkapjes plicht?
Het is verplicht voor ieder om vanaf binnenkomst in Kardinge tot het moment van sporten een mondkapje te dragen voor de jury is het tot het bereiken van de jury-positie.

Mag iedereen op de baan?
De overheid heeft aangegeven dat er de komende tijd geen toeschouwers mogen komen kijken bij wedstrijden en trainingen. Alleen kinderen (en volwassenen) die niet zonder begeleiding kunnen sporten mogen 1 begeleider meenemen. De begeleider mag gedurende de training/wedstrijd in  het gebouw (tribune) wachten en houdt 1,5 meter afstand tot anderen.

Voor anderen zonder eigen vervoer: begeleider komt niet binnen (voor de deur afzetten).

Moet ik mij inschrijven?
Voor alle trainingen en wedstrijden namens de gewesten is er een ticketregistratie. Op de startpagina van knsbgroningen.nl en knsbdrenthe.nl kan je jezelf registreren voor een ticket. Dit geldt voor (gast)rijders, bezoekers, juryleden en leden van de organisatie. Trimschaatsers zijn vrijgesteld van de ticketregistratie, dit wordt door Kardinge zelf geregistreerd. 

Entree voor trimschaatsers 
Trimmers kunnen, zoals anders, via hun kaart door het tourniquet naar binnen. Voor hen zal de baan toegankelijk zijn vanaf 20 minuten voor aanvang van hun “uur”, om lange wachtrijen te voorkomen. Kom dan ook op tijd, om zo lang mogelijk gebruik te kunnen maken van de ijsbaan



Faciliteiten

Kan ik omkleden in de kleedkamers?
bij voorkeur geen gebruik maken van de kleedkamers, behalve het toilet. 

Is de horeca open?
tot nader bericht zal de horeca dicht zijn. De overheid heeft besloten om alle sportkantines voor nu te sluiten. 

 


Tickets

Ik heb besteld maar geen bevestiging/e-ticket ontvangen in mijn email.
Het kan incidenteel voorkomen dat u uw e-ticket niet ontvangt. De meest voorkomende oorzaak is dat de email in uw spam-folder is terecht gekomen. Kijk dus daar eerst alvorens u contact opneemt met de organisatie. Andere oorzaken kunnen zijn dat uw email box vol is of dat u tot tweemaal toe een verkeerd (gespeld) emailadres opgegeven heeft tijdens de boeking. Als u een uur na uw bestelling nog geen e-ticket heeft ontvangen, neem dan contact op met de organisatie. Het emailadres vindt u op de website van het Gewest Groningen. Vermeld in de email uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum van de hoofdboeker en hoeveel e-tickets u heeft besteld. De organisatie zal uw e-ticket opnieuw versturen naar het emailadres wat u gebruikt heeft om met ons contact op te nemen.

Wie beslist of het schaatsen door gaat  
Het Gewestelijk Bestuur en Kardinge (de Gemeente) bepalen samen of het schaatsen door gaat

Wat staat er op de emailbevestiging aan de deelnemer van een toertocht   
Op de bevestiging kan staan.
- het aantal inschrijvers
- de website van de gewesten voor aanvullende informatie

Wat staat er op de e-tickets
- Toegangsbewijs seizoen 2020-2021
- tot welke categorie u behoort
- uw naam
- een unieke barcode per e-ticket (ter controle voor de GTC)
- Corona mededeling en verklaring

Hoe wordt er gecontroleerd
Controle door het scannen e-ticket bij ieder bezoek (max. 1 keer per dag)

Waar wordt mijn emailadres voor gebruikt
De KNSB en de organisatie zullen deze gegevens uitsluitend gebruiken voor de in haar statuten vermelde doelstelling.
Ook kan het telefoonnummer en het emailadres gebruikt worden voor bron- en contactonderzoek door de GGD in het kader van Covid-19.

Hoe krijg ik bericht als het schaatsen wordt afgelast
De GTC brengt dit in de publiciteit en u ontvangt een email op het emailadres dat is opgegeven tijdens het boeken van een e-ticket.

Kan ik met meerdere mensen tegelijk inschrijven
U kunt per categorie met maximaal 4 personen tegelijk inschrijven. Van iedere deelnemer worden er wel een aantal basisgegevens gevraagd, en deze worden weer zichtbaar op het e-ticket van de betreffende persoon. Dus u krijgt dan bv 4 e-tickets met allemaal een unieke barcode.


Kan ik wel schaatsen als ik de e-tickets ben kwijt geraakt
De GTC hanteert het principe: geen tickets  en/of  geen baankaart =geen toegang


Kan ik op het zelfde e-ticket 2 keer op één dag schaatsen
Nee, u kunt het e-ticket maar 1 keer per dag gebruiken. Het e-ticket kan maar 1 keer per dag gescand worden. Bij een 2e keer (bijvoorbeeld bij ochtend en/of avond training) dien je dit kenbaar te maken aan de controleur dat de ticket al eerder is gescand.

Vanaf wanneer kan ik inschrijven
Vanaf nu kunt u via de startpagina e-tickets bestellen

Staat de vraag er niet tussen?
stuur een mail naar tickets@knsbgroningen.nl en we zullen de vraag z.s.m. beantwoorden